سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مواردی که باعث می شود کولر گازی خنک نکند

مواردی که باعث می شود کولر گازی خنک نکند: عوامل و دلایل بسیاری برای خنک نکردن کولر گازی وجود دارد که مهمترین آن ها، خرابی قطعات داخلی این دستگاه می باشد. کارشناسان ما ، معتقدند که علت اصلی بروز مشکل گفته شده، خرابی کمپرسور یا مختل شدن فرایند کاری این قطعه است. در واقع باید گفت که وقتی این قطعه از کار می افتد، دستگاه در فرایند جابجایی و انتقال هوا به مشکل خورده و به این ترتیب، نمی تواند عملیات سرما دهی را به درستی انجام دهد. در نتیجه شما خنکای مورد نیاز را از کولر گازی خود دریافت نخواهید کرد. همچنین اگر برد الکترونیکی کولر گازی شما دچار مشکل شود، اولین نشانه آن این است که دستگاه محیط را خنک نمی کند. 

 

نشتی هوا

کانال های هوا، هوای سرد را به خانه شما انتقال می دهد. اگر آنها دارای نشتی باشند، کولر گازی  شما ممکن است کاملا کار کند، اما تمام هوا (یا حداقل یک بخش بزرگ از آن) به خارج نشت می کند و اتاق شما به اندازه مطلوب خنک نمی شود.

خراب شدن خازن

مسئول کمک به راه اندازی اولیه کمپرسور خازن کولر گازی می باشد. اگر خازن ایراد داشته باشد کمپرسور شروع به کار نمی کند و عملیات خنک سازی انجام نمی شود.

خراب شدن و یا سوختن فن یا موتور

فن یکی از قسنت هایی است که باد خنک را به محیط منتقل می کند و در صورت مواجه شدن با مشکل، باد را به بیرون انتقال نمی دهد و تبدیل به یکی از دلیل های خنک نکردن کولر گازی اسپلیت می‌شود.

اگر موتور کولر گازی به خاطر پوسیدگی سیم‌ها خراب شده باشد می توان تعمیر کرد. ولی اگر سوخته باشد باید به طور کلی تعویض شود.

نشت و یا انسداد شیلنگ و لوله مسی

شیلنگ ها و لوله های مسی رابط بین یونیت داخلی و کندانسور می باشند که هوای خنک به وسیله این لوله ها به پنل داخلی منتقل می شود و در بیشتر مواقع احتمال اینکه لوله ها در اثر ضربه دچار نشتی شوند و یا دچار پوسیدگی شوند وجود دارد، که این مسائل موجب می شود که هوای خنک به محیط نرسد. این امر نیز یکی دیگر از دلایل خنک نکردن کولر گازی می باشد.  

دلایل بسیاری وجود دارند که عدم خنک سازی کولر گازی را به وجود می آورند که شما قادر نیستید آن را تشخیص دهید و بهتر است این کار را برای عیب یابی درست به ما بسپارید.