سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با انواع فوم های مبلی

آشنایی با انواع فوم های مبلی: استیل و راحتی دچار سردرگمی می شوند. هنگامی که مشتریان به بازار و یا فروشگاه های آنلاین برای خرید انواع مبل مراجعه می کنند با اطلاعات و اصطلاحات تخصصی همچون فوم گرم ، فوم سرد اسفنج یورتان مرو به رو می شوند که ممکن است موجب گیج شدن مشتری در انتخاب شود.در این مقاله با تفاوت فوم سرد، فوم گرم و همچنین با تنوع فوم آشنا می شوید تا در زمان خرید مناسب ترین تصمیم را بگیرید و در هزینه و وقت خود صرفه جویی به عمل آورید.

 

انواع فوم

خانواده فوم ها به سه دسته اصلی تقسیم بندی می شوند:

فوم پلی یورتان Foam Polyurethane

فوم پلی اتیلن  foam polyethylyne

فوم پلی استالین  Styrofoam

 فوم پلی اتیلن و فوم پلی استالین بیشتر در صنایع عایق حرارتی و صوتی و ضربه گیر کاربرد دارند. فوم پلی یورتان یکی دیگر از انواع فوم سرد و گرم مورد استفاده در مبلمان، تشک ها و کالای خواب می باشد. این دسته از فوم ها در واقع خود به دو دسته فوم سرد و فوم گرم تقسیم می شوند.

آشنایی با فوم گرم

ویژگی برجسته فوم گرم سفت بودن آن است که این خاصیت در طی زمان کمتر می شود و فوم نرم تر می شود. فوم گرم به مرور خاصیت ارتجاعی خود را ازدست می دهد. به دلیل نوع ساخت در دمای بالا در کوره، به این نوع فوم ها فوم گرم گفته می شود. فوم گرم نسبت به اسفنج برای کف مبلمان بهتر است.

علت نامگذاری فوم گرم، شیوه تولید آن می باشد. فوم گرم برخلاف فوم های سرد در دمای بالای کوره و با حرارات مستقیم پخته می شود.فوم گرم دارای کمترین خاصیت ارتجاعی است که در دمای بالای کوره پخته می شود. فوم های گرم معمولا  طول عمر پایین تری دارند و به مرور زمان به اصطلاح گود می روند. فوم گرم غالبا در صندلی اتومبیل ها و ساختار مبل به کار گرفته می شود.

آشنایی با فوم سرد

یکی دیگر از انواع فوم های مبلی فوم سرد است. فوم سرد یکی از انواع فوم های پلی ارتان می باشد که با نام فوم سرد یا مموری فوم شناخته می شود. فوم سرد یا مموری فوم چند سالی است که توانسته طرفداران زیادی را به خود جذب کند.فوم سرد به علت استفاده از حرارت غیر مستقیم  یا دمای کم در مراحل تولید به این نام شناخته می شود. برای مبلمان راحتی به خصوص کف آن معمولا از فوم سرد استفاده می کنند. این فوم ها نرم ترند و راحتی بیشتری را برای شما به ارمغان می آورند اما دارای طول عمر کمتری هستند. به دلیل استفاده از دمای کم فرصت بیشتری برای شکل گیری مولکول های این فوم ایجاد می شود و همین موجب حالت ارتجاعی این فوم ها می شود.