سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای دکوراسیون مبلمان در سالن پذیرایی

راهنمای دکوراسیون مبلمان در سالن پذیرایی: در این مقاله نکات مهمی که بایستی در چیدمان مبلمان رعایت شود را به صورت چکیده آورده ایم. این مطلب شما را در عرض چند دقیقه تبدیل به یک طراح داخلی نمی کند اما به نوعی شما را در مسیر درستی قرار می دهد تا با کمترین نگرانی و استرس به نتایج دلخواه و مناسبی دست یابید  .

طراحی نهایی چیدمان مبلمان روی کاغذ

پیش از اقدام به کار و قرار دادن مبل در خانه، توصیه می کنیم یک بار طرح را روی کاغذ پیاده کنید. ابعاد اتاق را مشخص نمایید، محل قرار گیری پنجره های و رادیاتور ها و شوفاژ ها و وسایل الکترونیکی را مشخص کنید. همچنین محل قرار گیری مبلمان را نیز روی نقشه تعین کنید. خواهید دید که نتایج بسیار مفیدی به دست می آورید.

ممکن است سالن پذیرایی خانه شما به شکل مستطیل باشد و این مسئله یک دغدغه بسیار بزرگ برای شما باشد. در صورتی که شما نخواهید سالن شما شبیه به راهرو شود، می توانید با چیدمان مناسب حالت جمع و جور تری به وجود آورید و آن را به شکل مربع و یا دایره ای درآورید. همچنین با استفاده از ترفند هایی شما می توانید به اتاق پذیرایی متطیل شکل خود جلوه ای صمیمی و راحت تری بدهید.

اگر مبل شما کلاسیک است، بهتر است آن را به صورتی قرار دهید که برای رفت و آمد اعضای خانواده فضا به اندازه کافی باشد. و هیچ مزاحمتی در هنگام نشستن برای اشخاص ایجاد نشود.

در این جا قصد داریم ایده های جذابی را برای چیدمان مبل کلاسیک در اتاق پذیراییتان ارائه دهیم:

بهترین مکان برای قرار دادن مبل در سالن پذیرایی مستطیلی

اگر از مبل کلاسیک با اندازه بزرگ در فضای داخلی و دکور منزلتان از آن استفاده می کنید، موجب می شود اتاق پذیرایی شما جنبه امروزی تری پیدا کند. همچنین در صورت استفاده از خط های نازک روی دیوار جننبه مدرنیته تری ایجاد می شود.

اگر اتاق های شما بلند و باریک است توصیه می شود از وسایل کم عرض تری استفاده کنید. به طور مثال از مبل کلاسیک کوچکتر و با کنسول تلویزیون با ابعاد کوچک تر می تواند مناسب باشد. در صورتی که می خواهید از مبل ال مانند استفاده کنید این نوع چیدمان در خانه های کوچک کارآمد می باشد.

بهترین مکان برای قرار دادن مبل براساس نقطه کانونی

چیدمان فضای اتاق نشیمن خصوصی عمدتا حول یک نقطه ی کانونی همچون شومینه و یا تلویزیون صورت می گیرد. بنابراین در صورتی که شما می خواهید تلویزیون تماشا کنید و یا در کنار شومینه گرم شوید بایستی فاصله مناسب با ان ها را حفظ کنید. به عنوان مثال فاصله استاندارد بین مبل و تلویزیون باید سه برابر اندازه صفحه نمایش باشد.

منبع: آموزش دکور و قرار گیری مبل اتاق نشیمن